poniedziałek, 19 października 2015

Fartuszek

Zrobiłam go już dawno temu, ale właśnie przypomniało mi się o zdjęciach, które czekają na dysku na to, aż w końcu je wykorzystam ;)
Od jakiegoś czasu, większość naszych rzeczy postanowiłam wykonywać narzędziami wykonanymi wg średniowiecznych metod, czyli mosiężne igły, szpulki drewniane, nożyce wg średniowiecznego wzoru, szpilki itd. Pierwszą rzeczą zrobioną w 100% tak jak chciałam, był właśnie mój fartuszek, wykonany z naturalnego, niebielonego lnu. Szyty lnianymi nićmi, igłą od Acusa, pomagając sobie szpilkami również od tego samego rzemieślnika ;)

Bardzo duża ilość rekonstruktorów wykorzystuje motyw plastra miodu na fartuchach. Moim jednak zdaniem, na koniec wieku XIV powinno się wykorzystywać raczej te gładkie, przynajmniej wg źródeł ;)






 A wyszedł bardzo zwyczajnie, jak to na fartuszki przystało, ale satysfakcja jest, bo zrobiony tak jak mi zależało ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz