piątek, 12 kwietnia 2013

Ciężkie życie rzemieślnika...

Szewc w dziurawych butach chodzi... Niestety u mnie sprawdza się to idealnie. Nie uszyłam nic dla siebie od jakichś hmm... 5 lat :) Podjęłam jednak decyzję, że najwyższy czas coś zmienić. No i stało się, dzisiaj między 1 a 3 w nocy powstała częściowo moja nowa sukienka! Na razie tylko sfastrygowana część wykroju, ale jak na mnie to bardzo dużo ;) Dla Korzenia jakiś rok temu zaczęłam jacquet i do dzisiaj nie skończyłam rękawów, tak samo z przeszywanicą ;)
Wracając do sukienki - mam dylemat, czy zrobić cottehardie, czy może zwykłą wiązaną na bokach, do której będę mogła też doczepić tipety (jak np. w Grandes Chroniques de France). Nie wiem, nie mogę się zdecydować, choć chyba jednak druga opcja będzie lepsza. Nie należę raczej do tych, co lubą się lansować i nie kręcą mnie jedwabie, dlatego chyba jednak zostanę przy skromnej wierzchniej. A że znalazłam śliczne materiały, brązowo-szara wełna i do tego lniana podszewka w pasy myślę, że nie ma co kombinować z dodatkowymi ozdobami jak np. guziki. Len, którego użyję niestety ma wadę - przy dekatyzacji porobiły się plamy dlatego użyję go na podszewkę właśnie. Zakochałam się w nim od pierwszego wejrzenia i miałam z niego uszyć lnianą spodnią, jednak w tej sytuacji nie mam wyjścia. Myślę jednak, że podszewka z lekkimi przebarwieniami nie będzie tragiczna ;) Czeka mnie sporo ręcznego dziabania i już nie mogę się doczekać aż ją skończę. Mam tez naszykowany kremowy len również w pasy, którego użyje na spodnią - wtedy jasne rękawki będą wystawały spod brązowej wełenki, ale to jeszcze nie teraz. No nic, trzymajcie za mnie kciuki - oby do sezonu udało się wszystko zrealizować ;)


Skończona!! --> sukieniunia gotowa :)

2 komentarze:

  1. Zapowiada się świetnie :)

    Z szyciem dla siebie mm ten sam problem. Sukienka dla klientki powstaje w tydzień, a dla mnie w pół roku, i to z przymusu, bo niedokończony ciuch miejsce zabiera ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest straszne. Ja już nie wiem co robić, żeby bardziej się zmobilizować. A planów w głowie tyle, że sama jestem zdziwiona ile można w głowie pomysłów pomieścić ;) Życzę powodzenia!! :)

      Usuń